
Herinrichting Veerseweg tussen Zanddijk en Veere
De Veerse weg is de afgelopen jaren flink veranderd. Door harde wind zijn verschillende grote bomen omgewaaid of weggehaald omdat ze gevaarlijk waren. Nu ligt er een open stuk weg, waar hard rijden aantrekkelijk is.
Ook is het soms onduidelijk waar je moet lopen of fietsen. Dat kan veiliger en mooier!
Daarom gaan we samen met omwonenden en andere betrokkenen aan de slag met een nieuw plan voor de Veerseweg. We willen een veilige weg voor iedereen. Of je nu fiets, wandelt of rijdt, de Veerseweg is voor iedereen. Natuurlijk willen we ook meer groen terugbrengen, met nieuwe bomen en beplanting.
Denk je mee? Samen maken we de Veerseweg weer veilig en prettig!

Veerseweg TOEN

Veerseweg NU

Veerseweg NIEUW
Wilt u op de hoogte blijven? Klik dan op de verschillende fases om te lezen wat er allemaal is besproken en gedaan.
nog 7 weken
Fases
Definitief ontwerp
Donderdag 9 april 2026 hadden we een goede inloopavond. De sfeer was positief.
We kunnen de ontwerpfase hiermee afronden. Het ontwerp is nu klaar. Binnenkort laten wij het ontwerp vaststellen voor het college van burgemeester en wethouders. Daarna werken we het ontwerp verder uit tot een plan voor de uitvoering. Ook zoeken we een aannemer die het werk kan uitvoeren.
Tijdens de inloopavond kregen we nog een tip. Die tip is meegenomen in het ontwerp: er komt verlichting langs het voetpad van het parkeerterrein naar stadje Veere.
Het definitieve ontwerp is hier te bekijken!
