
Herinrichting Veerseweg tussen Zanddijk en Veere
De Veerse weg is de afgelopen jaren flink veranderd. Door harde wind zijn verschillende grote bomen omgewaaid of weggehaald omdat ze gevaarlijk waren. Nu ligt er een open stuk weg, waar hard rijden aantrekkelijk is.
Ook is het soms onduidelijk waar je moet lopen of fietsen. Dat kan veiliger en mooier!
Daarom gaan we samen met omwonenden en andere betrokkenen aan de slag met een nieuw plan voor de Veerseweg. We willen een veilige weg voor iedereen. Of je nu fiets, wandelt of rijdt, de Veerseweg is voor iedereen. Natuurlijk willen we ook meer groen terugbrengen, met nieuwe bomen en beplanting.
Denk je mee? Samen maken we de Veerseweg weer veilig en prettig!

Veerseweg TOEN

Veerseweg NU

Veerseweg NIEUW
Wilt u op de hoogte blijven? Klik dan op de verschillende fases om te lezen wat er allemaal is besproken en gedaan.
nog 7 weken
Fases
Terugkoppeling 2de bijeenkomst nieuwe werkgroep
Verslag werkgroepsessie Veerseweg – 15 januari 2026
Op 15 januari 2026 kwam de werkgroep Veerseweg opnieuw bijeen. Samen met bewoners, ouders, de Stadsraad, ondernemers en de school is gesproken over de herinrichting van de Veerseweg tussen Zanddijk en Veere.
In deze sessie zijn verschillende ontwerpopties besproken. De werkgroep spreekt een duidelijke voorkeur uit voor een ontwerp waarbij de snelheid wordt verlaagd naar 30 km/u en waarin fietsers en voetgangers veilig gebruik kunnen maken van de weg.
In het verslag leest u welke keuzes zijn besproken, welke aandachtspunten zijn benoemd en hoe het proces verder gaat.
De volgende werkgroepsessie is op 5 februari 2026.
