Peter Jakobsen•1 jaar geleden Ontwerp breder uitvoeren en zuidstraat t/m ac plein meenemen zodat westkapelle weer 1 geheel wordt ipv 1 markt totaal anders als de rest. Zelfde bestrating, verlichting, ronde sfeerelementen en meer groen. Dit kan dan in fases gerealiseerd worden ivm huidig budget.Oversteekplaats naar kloosterstraat, speeltuin op de dijk.Geen goot als rijbaan maar natuurlijke gelijke overgang. Tevens is dit rolstoel vriendelijker. Weg en markt natuurlijk gescheiden om aantrekkelijker te maken voor spelende kinderen op Markt/park. Op een plein met parkachtige elementen en sfeer rij je minder hard ipv afgeschermde goot. Auto te gast. Bushalte hoeft niet het ontwerp te belemmeren deze kan bijvoorbeeld ook heel of half voor piazzetta of kerk of zelfs weg. Er staat al vast dat binnenkort kleinere bussen rijden ipv grote. Waarom dan zo'n grote sfeer loze opstapplaats. Meer groen en bomen, dit is inmiddels duidelijk.Ronde zitbanken om bomen. Onder de boom, er groeit doorgaans niet veel.Waterelement speels toepassen zoals bv bedriegertjes. Uitzetten met evenementen om oppervlak te benutten.Ronde/gebogen elementen, bestrating toepassen geeft natuurlijke, gezellige, sfeervole, uitstraling.Bestrating. Zeer belangrijk element! Laat dit golven en niet in rechtelijn en strak zoals nu. Maak sierlijke looppaden. Wisselaf met steengrote van weg, pad, sier. Geen geel, welke vies en vuil ogen. Maak bijv een groot windwijzer in bestrating. Bestraat van midden in markt naar de oversteekplaats bij klooster toe en van midden naar ingang herrijst/dijkwerker.Herrijst heeft geen terras dus waarom aanleggen. Maak entree.Ik met veel eens en zeker voorstander voor behoud van de kermis, gaaischieten of andere evenementen maar waarom 1 plein 360 dagen als een vlakte houden voor 1 maal evenement. De week markt is niet groot meer enkele marktkramen kunnen ook op huidige parkeerplaatsen voor de fontein. 1x in de week afzetten. Zomermarktkramen afwisselen met weekelijkse marktkramen, deze zijn niet groot zullen zeker in nieuwe indeling in te passen zijn.Ac plein vaker benutten. Parkeren op dijk.Zuidstraat tussen ac plein en bakker tijdelijk afzetten voor evenementen enkele keer in het jaar. (Ringrijden) Ringrijden kan misschien ook op ac plein/polder terrein/Zuidstraat.Kan kermis icm met ac plein en aanliggende Zuidstraat/anders ingedeeld, gespreid, neergezet worden?Als inspiratie een paar ai gegenereerde afbeeldingen.