
Meld uw fietsknelpunt in de gemeente Veere
De gemeente Veere werkt aan een toekomstbestendig fietsnetwerk. We willen dat fietsen veilig, comfortabel en logisch is – voor iedereen die zich op de fiets door onze gemeente verplaatst.
Daarom horen we graag van u:
Wat zijn uw ervaringen onderweg? Waar loopt het vast? En waar kan het beter?
We nodigen u als inwoner, scholier, recreant, forens en toerist uit uw fietservaringen met ons te delen. U kunt knelpunten melden, kansen aandragen of situaties beschrijven die aandacht verdienen.
Wat doen wij met uw input?
Alle meldingen worden verzameld en geanalyseerd als onderdeel van een brede inventarisatie.
We gebruiken deze inzichten om:
- gerichter keuzes te maken voor verbeteringen in de fietsinfrastructuur
- knelpunten in kaart te brengen
- wensen van gebruikers mee te nemen in toekomstige plannen
Let op: De gemeente is verantwoordelijk voor de wegen binnen de bebouwde kom, het waterschap beheert de wegen buiten de bebouwde kom.
Deze inventarisatie is bedoeld om kansen te signaleren voor het verbeteren van de fietskwaliteit, zodat we bij toekomstige herinrichtingen gericht kunnen inspelen op wat er leeft onder fietsers.
Benieuwd naar wat er speelt?
Na de inzendperiode (31 december), leest u op doemee.veere.nl wat er is opgehaald en welke inzichten dat heeft opgeleverd.
Fases
Afsluiting fietsenquête
Het nieuwe jaar is begonnen en daarmee is ook de fietsenquête van de gemeente Veere gesloten.
Wij willen iedereen hartelijk bedanken die de moeite heeft genomen om de enquête in te vullen. In totaal hebben wij 117 reacties mogen ontvangen.
De komende periode gaan wij de uitkomsten van de enquête zorgvuldig verwerken. Daarbij nemen wij niet alleen de reacties uit de enquête mee, maar ook de signalen die zijn binnengekomen via de Fietsersbond en de waardevolle input van een aantal basisscholen.
Zodra deze analyse is afgerond, zullen wij de resultaten met u delen.
Nogmaals dank voor uw betrokkenheid en het meedenken over fietsen in de gemeente Veere.
