Stoep en zebrapad
Van "Herinrichting Torenstraat - Zandput"
Ga naar het project
Wij vinden de ontwikkelplannen voor de Torenstraat erg mooi en waarderen de aandacht die is besteed aan het verbeteren en vergroenen van de omgeving, met name het plan om de Zandput te vergroenen. Dat zien wij als een prachtige toevoeging aan de buurt.
Tegelijkertijd maken wij ons wel zorgen over een aantal punten in de huidige plannen. Zo lijkt de stoep in de nieuwe situatie niet verhoogd te worden. Dit vinden wij zorgelijk, omdat veel kinderen via deze stoep naar de speeltuin gaan en in de toekomst ook naar school zullen lopen. Op dit punt wordt momenteel (ingang Zandput) al regelmatig hard gereden. Wanneer er meer ruimte op de weg ontstaat en er geen duidelijke stoeprand is, vrezen wij dat dit alleen maar zal toenemen.
Daarnaast parkeren klanten van het café nu al regelmatig met hun auto op de stoep voor onze gevel, precies voor de ingang van de Zandput. Als er straks geen stoeprand meer is, zijn wij bang dat dit nog vaker zal gebeuren.
Ook valt het ons op dat er op de tekeningen geen zebrapad staat aangegeven. Wij hopen dat dit wel weer op dezelfde plek wordt teruggeplaatst. Er wordt veel gebruik van gemaakt en zeker wanneer de school er komt, is een veilige oversteekplek voor kinderen erg belangrijk.
Wij hopen dat deze punten nog meegenomen kunnen worden, zodat het plan niet alleen mooi, maar ook veilig en praktisch wordt voor de buurt.
