Ga naar de hoofdinhoud

Fietsers niet mengen met auto verkeer

Van "Herinrichting Veerseweg tussen Zanddijk en Veere"

Ga naar het project

Elke keer blijkt het dat als de fietser van het eigen fietspad afgehaald wordt en zich moet mengen met de auto (SHARED SPACE) dat dit niet werkt. De meeste auto 's hinderen (op grove manier) de fietser zodanig dat deze zich niet meer veilig voelt. Dus handhaaf voor de fietser een eigen fietspad, voldoende breed met de huidige fietsmodellen, is dat hard nodig. Faciliteer de auto nu eens niet. Ga voor duurzaamheid en stimuleer het fietsen. Lekker bewegen en geen uitstoot. Het nieuwe voorbeeld is mijn inziens totaal verkeerd. CROW richtlijnen zijn echt geen maatwerk. Zie voorbeeld Middelburg Koudekerseweg / Poelendaele weg. Of ga in de nieuwe situatie naar een FIETSTRAAT INRICHTING! Maar liefst een eigen fietspad.

Officiële updates

Laatste update: 22 mei 2026

Reacties(4)

om te kunnen reageren.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Rob Bastian
Geplaatst door:Rob Bastian
2 weken geleden
Dank voor je reactie Shared Space is dat niet de juiste omschrijving maar je ziet toch vaak dat de automobilisten vaak de fietsers afsnijden vooral als er tegemoet komend verkeer is. De automobilisten zouden bij tegemoet komend verkeer, achter de fietsers blijven totdat het tegemoet komend verkeer weg is, maar ze doen dat vaak niet en willdn nog snel even er voorbij, met alle vervelende dingen die dan gebeuren. Fietsers worden afgesneden of de berm in gedrukt. De volgen dekeren gaan de fietsers dan op het voetpad rijden. Kortom de automobilist moet echt gedwongen worden dat deze echt niet snel kan inhalen.
  • geen likes
Echt heel gevaarlijk de fietsers op de weg waar ze al hard rijden. En dan de kindjes waar de meeste in Zanddijk wonen op de fiets naar school moeten. Hou me hard vast straks met ook de vele toeristen die fietsen naar Veere
  • geen likes
Profiel van Rob Bastian
Geplaatst door:Rob Bastian
3 weken geleden
Precies en dank voor je reactie
  • 1 like
Profiel van erik nooteboom
Geplaatst door:erik nooteboom
3 weken geleden
Het is inderdaad absurd om de fietsers naar de autoweg te dringen. Dit levert gegarandeerd veel ongelukken op en is zeer gevaarlijk voor de fietsers !
  • 1 like
Totaal aantal likes: 2, totaal aantal dislikes: 0
. Log in om te reageren.

Delen

Geplaatst door

Huidige status

gezien

Tags

Mobiliteit
Werk, economie en toerisme
Wonen
Openbare ruimtes en gebouwen
Veiligheid
Onderwijs en jeugd
Gezondheid en welzijn